Iron Man VR, el títol AAA, arriba a Meta Quest 2

Us presentem la nostra ressenya d’Iron Man VR

El passat 3 de novembre de 2022 es va publicar la versió per a Meta Quest 2 d’Iron Man VR. Fins ara, aquest títol havia sigut exclusiu de Playstation VR, on es va publicar a finals de 2019.

El joc segueix l’aventura de Tony Stark des del moment que anuncia que la seva empresa familiar, Stark Industries, deixarà de fabricar armament, anomena la seva inefable assistent personal Pepper com a nova CEO de l’empresa, i despedeix el seu alter-ego artificial, el mestre armer (“gunsmith“).

Captura d’una de les primeres escenes aèries del joc

La mecànica del joc

El joc és bàsicament un simulador de combat aeri en què controlem Iron Man en diferents escenaris, seguint la pista d’un enemic misteriós anomenat Ghost (fantasma). El joc també intercala escenes en què controlem Tony Stark, i la seva mansió fa de sala d’espera que ens permet configurar les característiques de l’armadura d’Iron Man i triar quina missió volem jugar.

L’armadura d’Iron Man permeten volar amb els propulsors de les mans. Aquest sistema de locomoció és únic d’aquest joc; és intuïtiu i està dissenyat per evitar el mareig. Els propulsors controlen la direcció i la velocitat de moviment però la càmera només gira quan se li indica a través del joystick de la mà dreta.

Imatge d’una prova de tir fent servir els canons propulsors de les mans

Els propulsors també es fan servir com a arma, i les armes i altres característiques de l’armadura es poden configurar així com es van desbloquejant mitjançant un menú interactiu a la mansió de Tony Stark.

Sistema de configuració de l’armament de l’Iron Man

El guió i les missions del joc

La narrativa del joc segueix una estructura lineal. Les missions del joc estan repartides entre 7 localitzacions diferents (Malibu, Shanghai, Kazakhstan i altres), que es van desbloquejant així com es va avançant en el joc. Per a cada localització hi ha una o dues missions d’història i una sèrie de missions d’entrenament, de vol o de combat, que es poden completar per tal d’obtenir punts per desbloquejar noves armes i característiques especials de l’armadura.

Escena de combat en un congost

El joc fa servir un sistema de puntuació per valorar l’execució de cada missió i concedeix una valoració d’1 a 5 estrelles, que corresponen a 1-5 punts per desbloquejar característiques. Això motiva el jugador a repetir les missions per aconseguir la màxima puntuació, i existeixen rànquings mundials per comparar puntuacions amb la comunitat. La dificultat per obtenir les 5 estrelles no és excessiva, i molts jugadors aconsegueixen aquest resultat a la primera en moltes de les missions. Aquells jugadors que estiguin menys interessats en puntuacions i simplement vulguin seguir la història del joc de la manera més còmode possible, podran completar la majoria de les missions a la primera amb 2 o 3 estrelles.

Els gràfics del joc

Des del nostre punt de vista, aquest és un dels jocs més espectaculars que hem vist de Quest 2. El nivell de polit del disseny de la majoria d’escenaris és com s’esperaria d’un títol AAA. Alguns són particularment excepcionals (com ara el congost que mostrem en les captures d’aquest article) i combinen espais oberts molt grans amb gran nivell de detall, fins i tot en estructures i elements secundaris de l’escenari en que el jugador típicament no es fixaria. Això contribueix a donar la sensació, a estones, de que es tracta d’un títol de PCVR, i fa que sigui molt entretingut explorar els escenaris en mode de vol lliure.

Imatge de detall d’una explotació minera al congost

Les animacions dels personatges durant les seqüències cinemàtiques també són d’una qualitat excepcional i no és d’estranyar que als títols de crèdit del final apareguin llargues llistes d’especialistes de captura de moviment i d’actors. Els PNJs del joc estan visualment estilitzats, però la seva animació és fluïda i realista.

La nota negativa en l’apartat gràfic és el nivell de detall dels enemics del joc, que són de geometries simples que recorden formes primitives bàsiques i tenen poca personalitat. A més, un dels escenaris, la ciutat de Shanghai, es veu penalitzada durament per la capacitat gràfica de Meta Quest 2, i té un aspecte que recorda l’estil gràfic d’alguns títols de Playstation 2 i anteriors.

Altres detalls millorables

En l’apartat del que, en la nostra modesta intenció, “necessita millorar”, destaquem els següents punts:

  • Les interaccions en les escenes en que controlem Tony Stark són millorables. Les interaccions físiques amb objectes semblen artificials i forçades (p.e. agafa un objecte i deixa’l anar EXACTAMENT en la posició marcada). També la locomoció està forçada, amb molts moments en què el control de moviment està bloquejat o segueix una trajectòria configurada. El joc també fa servir fade-out/fade-in molt sovint per intercalar seqüències interactives amb seqüències cinemàtiques d’història. Això genera una mica de frustració i es veu molt anacrònic a aquestes alçades.
  • L’interès de les missions és molt variable d’una missió a l’altra. Tot i que l’estudi ha fet un esforç per introduir objectius únics a cada missió (p.ex. desbloqueja una porta fent força amb les mans, destrueix uns dispositius de sabotatge, etc), la part fonamental de la majoria de les missions és volar fent cercles, destruint els mateixos enemics una i mil vegades. Això genera una certa sensació de monotonia que treu interès a continuar jugant.
La mansió de Tony Stark té alguns objectes interactius per entretenir-se entre missió i missió.

Els punts més forts del joc

A banda dels punts que valdria la pena millorar, volem destacar algunes virtuts molt destacables del joc:

  • Els diàlegs del joc i els actors de veu són 100% autèntics. Els personatges són rodons i únics i els diàlegs acompanyen la història a la perfecció. Fan sentir el jugador com si fos protagonista d’una pel·lícula d’Iron Man.
  • La majoria d’escenaris del joc són visualment espectaculars. Les vistes aèries en les escenes amb avions, les fortaleses flotants i l’escenari del congost són immillorables i reflecteixen la qualitat AAA d’aquesta producció.
  • El temps de càrrega dels nivells d’aquest joc havia generat crítiques molt negatives en la versió de Playstation 4 de 2019. Això està completament solucionat i el temps de càrrega dels nivells a la versió de Meta Quest 2 és ínfim.

Conclusions

Aquest és un títol molt sòlid de Meta Quest 2 que exprimeix les possibilitats d’aquesta plataforma al màxim. La llibertat de moviment sense fils jugant en mode autònom des de Quest 2 és un dels punts més forts d’aquesta versió del joc. No hem tingut l’oportunitat de provar el joc en nouvinguts de la VR per avaluar la qüestió del mareig, però el joc ofereix opcions per habilitar bloquejadors de vista durant les acceleracions i les rotacions, de manera que creiem que podria funcionar. Els gràfics i el sistema de lomoció únic d’aquest joc el fan un títol molt atractiu per aquells que els agradi volar i tinguin ganes de passar una bona estona gaudint d’un estil de joc arcade i una narrativa molt ben perfilada.

You may also like

Entra a la comunitat!

Grup de Telegram de Gaming.cat Fes-te soci de l'Associació GamingCat