Tots esperà vem ansiosos la presentació oficial de la Nintendo Switch, ja que la pre-presentació deixava massa incògnites a l’aire. Per si no has seguit l’esdeveniment en directe, el Jimmy Bravo ens s’ha fet un resum. Aquà el tens!
Per fi ha arribat el dia i Nintendo ha desvetllat algunes de les incògnites relacionades amb la seva nova consola hÃbrida, la Nintendo Switch. Portem và ries setmanes plenes de notÃcies i rumors sobre: les possibles caracterÃstiques, els jocs de sortida, el preu, els seus perifèrics, etc…
CaracterÃstiques tècniques
Nvidia: No s’ha parlat sobre la potència grà fica de la consola, però podem veure que podrà bellugar jocs com Skyrim.
Bateria: durada entre 2,5 i 6 hores
Pantalla: serà tà ctil.
Sistema operatiu: no se n’ha parlat, però s’entén que serà similar al que hem vist a Wii U i i 3DS.
USB: tipus C
Joy-Con: Són els comandaments de la Nintendo Switch, connectats a la pantalla són un únic gamepad, però per separat tenen les següents funcionalitats:
- Cadascun és un gamepad en solitari.
- Lector d’Amiboos.
- Botó de captura d’imatges de pantalla per a compartir via xarxes socials.
- Són els succesors dels Wii motes, tenen acceleròmetre i sensor de posició.
- Funció HD Rumble: proporciona una sensació detallada a nivell tà ctil i propioceptiu. Segons expliquen, aquesta funció ens farà diferenciar entre diferents sensacions, com per exemple quan cauen uns glaçons dins d’un got, o quan fem un tret amb una pistola, o colpegem una pilota amb una raqueta… sens dubte, la funció més interessant.
- Funció de cà mera: integra una cà mera que detecta gestos de les nostres mans que, integrada en videojocs, aquesta funció pot ser apassionant.
Jocs
S’ha deixat entreveure que la consola ja no tindrà el region block que tenien les seves predecessores, per tant que s’entén que serà region free. Malauradament, i a l’espera de l’esdeveniment del Nintendo Treehouse d’aquest mig dia, només s’han confirmat aquests dos 3 jocs de sortida:
Catà leg de sortida
- ARMS: joc de boxe, que bà sicament ens ve a ensenyar les funcions dels Joy-Cons.
- 1- 2 Switch: jocs de trets, de tenis, etc. És el successor dels Wii Sports, la peculiaritat és que el joc es jugarà de forma tà ctil i no cal pantalla per a jugar… un davant l’altre, jugant a diferents jocs.
- The legend of Zelda: Breath of the Wild: el Zelda més ambiciós que he vist mai, sens dubte.
Jocs en desenvolupament
La companyia ha comentat que en l’actualitat hi ha més de 80 jocs en desenvolupament (compte amb les promeses que després ja veiem que passa…vegis el cas de Scalebound d’Xbox One). S’ha remarcat que és fà cil desenvolupar jocs per a la plataforma i s’ha fet una picada d’ull als jocs indie, cosa que des de la redacció celebrem; però ja parlarem dels jocs un cop publicats.
Deixo per aquà un llistat de tÃtols que s’han anunciat:
- Splatoon 2
- Skyrim
- Shin Megami Tensei
- Mario Odyssey (sortida durant el perÃode de vacances de 2017)
- Nou projecte d’Square Enix (tÃtol JRPG clà ssic)
- Nou projecte de Suda 51 (el pare de jocs com el No more Heroes)
- FIFA d’Electronic Arts
- NBA 2k
- Xenoblade Chronicles 2
- Dragon Quest X i XI (confirmats per al Japó)
- Dragon Quest Heroes 2 i 3
- Project Sonic
- Nou joc de la saga Lego
- Bola de Drac (no s’ha especificat el tÃtol)
- Nou Street Fighter (tampoc s’ha especificat)
- Just Dance
- Minecraft
- Rime
- Yoka-Laylee
- Nou Mario Kart
Preu de sortida i estrena a les botigues
Sols s’ha confirmat que tindrà un preu de $299 a Estats units, per lo que podem esperar un preu de 299€ amb la consola, i d’uns 350€ amb joc de sortida… jo apostariaque els packs inclouran joc que ensenya les funcionalitats dels Joy-Con com són ARMS i 1 2 Swtich, més un Zelda o un Mario.
Actualització: la Nintendo Switch apareix a Amazon.es per un preu de 329 €, sense cap joc inclòs.
Xarxes Socials
No s’ha especÃficat res en concret quant a aplicacions que integrarà la consola, però, donat que el Joy-Con integra una funcionalitat de captura de pantalla, és d’esperar que Nintendo aposti per tenir alguna forma d’integració dels seus sistemes amb plataformes socials, de l’estil Twitch, Twitter i companyia.
Retrocompatibilitat
Malauradament no s’ha parlat d’aquest tema, tot i que sà s’ha deixat veure en un breu trà iler de diferents jocs, que hi haurà jocs que podem trobar avui dia a la mateixa botiga virtual de Nintendo… Esperem que avui, durant el Nintendo Treehouse, en tinguem més informació.
Conclusions
Les meves sensacions amb la nova consola de Nintendo són positives, encara que és cert que queden molts dubtes per esvair, com són la potència grà fica, si la consola tindrà ports de Wii U o si serà retrocompatible via tenda virtual de Nintendo… Hem tingut grans sorpreses en forma d’anuncis de jocs en desenvolupament però és cert que hi ha poc catà leg de jocs amb data de llançament concreta, al menys en aquesta presentació; caldrà esperar a l’esdeveniment d’aquest mig dia per a tenir més informació. De totes maneres, el senyor Kimishima, amb els seu magnÃfic somriure (ja era hora de veure’l somrient, a aquest bon home), ha comentat que anirem tenint informació durant els propers dies via web de Nintendo, i canal de Youtube… aixà que estarem ben atents!
Que us ha semblat la presentació? Personalment n’he quedat ben satisfet…i el moment trà iler amb el nou Zelda…espectacular!!!
Fins la propera!
Contingut compartit amb Ciutat17.





El preu a primera vista pot semblar una mica alt, però si una Nvidia Shield, que és comparable en maquinari, costa 199 €, i la Switch porta diversos comandaments més el dock extres, el preu no podia estar molt lluny de 300 €. El principal problema que li veig és el catà leg de sortida, si no es publiquen uns quants bons jocs durant els primers mesos, queda una mica coixa…