Horizon World arriba a Espanya

Horizon Worlds, l’aplicació social de RV de Meta, ja és disponible per als usuaris d’Espanya i França.

Fins ara, l’aplicació només era disponible als EEUU i Canadà (des de desembre de 2021) i a la Gran Bretanya (des de juny de 2022). Meta ha anunciat que anirien afegint més països gradualment al llarg dels propers mesos. També explicarem el primer món que hem creat des de la comunitat VR Catalans.


Horizon Worlds és una versió incipient del concepte de metavers que Mark Zuckerberg ha estat predicant al capdavant de Meta durant els últims dos anys.



La idea és que en el futur esdevingui un gran món virtual que serveixi per lleure i per treball.

Un lloc on conèixer gent, jugar i també crear i explorar art creat dins de la plataforma. De moment, Horizon Worlds és un aplicació social de RV semblant a altres aplicacions existents, com ara Rec Room o VRChat.

L’aplicació està dissenyada per funcionar amb l’últim model d’ulleres de RV de Meta, les Meta Quest 2, encara que també és possible accedir-hi des de PC fent servir l’aplicació disponible a la llibreria d’Oculus Rift PCVR. Meta ha anunciat que la plataforma també seria accessible a través d’una aplicació de telèfon mòbil i del navegador, però de moment no s’han aventurat a posar-hi data.


El desenvolupament d’Horizon Worlds s’ha dilatat en el temps.

La plataforma es va anunciar al Setembre de 2019 i va iniciar una fase beta, en que només s’hi podia accedir a través d’invitació, el mes d’agost de 2020.

La fase beta va durar fins al desembre de 2021 (un any i mig!) i durant aquest temps Meta va ser molt reservada a l’hora d’explicar quins plans tenia per a la plataforma. Amb l’anunci de la fi de la fase beta, Meta també va anunciar implícitament que l’aplicació ja no funcionaria en l’anterior model de les seves ulleres, les Meta Quest 1.


Horizon Worlds consisteix en una llarga col·lecció de mons



La majoria de mons han estat creats per membres de la comunitat d’usuaris.  Cada món pot tenir fins a 40 usuaris simultanis en una mateixa sessió, i es creen sessions paral·leles quan aquest número s’excedeix. Hi ha mons de moltes menes: alguns són punts de trobada per fer vida social, altres són jocs, o també poden ser altres tipus d’experiències (p.ex., exposicions d’art). El nombre d’usuaris simultanis que poden haver-hi en una sessió es redueix en mons amb geometries més complexes, elements interactius o física; així, hi ha molts mons que només admeten 3 o 4 usuaris, i fins i tot algunes experiències que són individuals.


La plataforma fa servir els anomenats Avatars 2.0 de Meta



Són personatges estilitzats que només es mostren de cintura cap amunt. Pel seu aspecte relativament simple i poc realista, han rebut moltes crítiques en xarxes socials i mitjans de comunicació, on sovint se’ls compara amb els avatars de Wii (2006). No obstant això, Meta ha invertit molt d’esforç en el desenvolupament d’aquests avatars i les imatges del joc no fan justícia a la seva sofisticació.

Els avatars estan animats seguint els moviments de l’usuari, fent servir cinemàtica inversa per trobar la posició dels braços, i animant les expressions facials quan l’usuari parla i es belluga. Gràcies a això i a la poca latència en les comunicacions, la interacció amb altres usuaris és molt natural i molts usuaris destaquen que parlar amb algú en aquesta plataforma recorda molt més a una conversa en persona que no pas a una videotrucada o qualsevol altra forma de comunicació en xarxa.


Les eines de creació de continguts a Horizon Worlds



Un altre aspecte tècnic que val la pena destacar d’Horizon Worlds és què es poden crear mons des de la mateixa plataforma, a les ulleres de RV, sense fer servir un PC o un paquet separat de programari.

L’entorn de creació de mons recorda algunes eines de disseny en RV com ara Gravity Sketch. Prement un botó l’usuari pot alternar entre el mode creatiu i el mode de prova. El mode de prova és idèntic a visitar el món com a usuari normal, mentre que en mode creatiu manipulem el món com si fos un objecte i el fem gran o petit, segons el nivell de detall en què ens convingui fixar-nos quan estem editant.

La creació d’objectes està basada en la combinació d’una sèrie de formes bàsiques (p.e. cubs, esferes, etc) amb eines per modificar-ne la mida, alinear-les, etc.

D’altra banda, les interaccions, la lògica i l’animació del món es poden crear fent servir “scripts” que fan servir un llenguatge de programació inspirat en MIT Scratch.



Actualment, no hi ha cap mena de transacció monetària

Però Meta ha engegat una prova pilot en que permetrà vendre creacions o “assets”.

Segons ha anunciat, a mig termini els usuaris podran comprar objectes en determinats mons.

Hi haurà experiències de pagament i també serà possible comprar objectes per fer servir en els mons editats.

En definitiva, us recomanem que proveu la plataforma si en teniu l’oportunitat. L’aplicació és gratuïta i la podeu instal·lar a través de la tenda d’Oculus.


Si us hi animeu, us recomanem que proveu el primer món que hem creat des de la comunitat VR Catalans.


El Barretina Parkour “Raiders of the Lost Barretina” és una cursa d’obstacles inspirada en els populars “obbys” de Roblox i en l’imaginari català.

Podeu accedir a aquest món a través d’aquest enllaç

You may also like

Entra a la comunitat!

Grup de Telegram de Gaming.cat Fes-te soci de l'Associació GamingCat