Marvelous Designer: adaptant la formació a les tendències

No és cap secret que la indústria del videojoc experimenta un creixement considerable: segons el Libro Blanco de Desarrollo Español de Videojuegos 2018, l’ocupació en aquest sector experimenta una taxa de creixement anual del 18,2 %, la qual cosa permet estimar que el 2021 s’arribarà als 12.379 llocs de feina directes a l’Estat espanyol. Catalunya es consolida com el principal centre de l’estat en aquest sector, concentrant un 30,8 % de les empreses de desenvolupament de videojocs i un 52 % de la facturació; a més, el creixement de l’ocupació és superior a la mitjana estatal: mentre que l’increment de llocs de feina entre 2016 i 2017 a l’Estat espanyol va ser del 16,5 %, a Catalunya va ser del 22,2 %. És impossible predir l’efecte de la crisi desencadenada pel COVID-19 sobre la indústria del videojoc: tot i que a curt termini estigui tenint un efecte comparable al que pateixen sectors (amb esdeveniments cancel·lats, projectes retardats, etc.), és possible que a mitjà i llarg termini se’n vegi menys afectada, o que fins i tot en surti reforçada, gràcies a una major popularització de la realitat virtual o altres projectes d’oci digital. Sigui com sigui, personalment em sembla poc probable que sigui un sector especialment maltractat per la crisi, i que, per tant, crec que continuarà tenint molt potencial.

Tot i que la indústria del videojoc sigui un mercat amb oportunitats laborals molt prometedores (com a mínim fins ara), això no significa que trobar-hi feina sigui fàcil; de fet, un 31% de les empreses declaren que tenen dificultats per trobar candidats amb formació de qualitat suficient, i un 16% que els candidats tenen una formació massa generalista. Per tant, trobar feina en el sector passa per adquirir la formació que el mercat necessita, i fer-ho de forma dinàmica i adaptada a una situació que canvia molt ràpidament. Un exemple d’adaptació a les noves situacions és la introducció del programari Marvelous Designer.

Marvelous Designer permet crear teixits i vestuaris realistes, tant en el seu aspecte com en les seves propietats físiques, com pots veure en aquesta demostració:

Aquest programari ha estat emprat amb resultats excel·lents en videojocs d’èxit com The Witcher 3: Wild Hunt, Assassin’s Creed, Far Cry 5 i altres. Es tracta d’un programari molt especialitzat que permet aconseguir personatges i animacions molt versemblants.

Com he comentat abans, adaptar-se a les noves necessitats és essencial per obtenir la formació requerida per el mercat laboral; és per això que CEV, Escuela Superior de Comunicación, Imagen y Sonido, en el seu Tècnic Superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, incorporarà properament l’eina Marvelous Designer a la seva llista de software, que ja inclou programes com ZBrush, Maya, 3ds Max, Substance Painter, Unity, Photoshop, After Effects i Premiere. Això possibilita formar-se en l’ús de les eines que s’empren en gran part de les empreses del sector, ja que es tracta de programes ben establerts en la indústria que es fan servir en molts projectes de desenvolupament de videojocs. L’escola CEV ofereix aquesta titulació en modalitat presencial a la seva seu de Barcelona. CEV és una Escola Oficial 100% especialitzada que fa servir una metodologia eminentment pràctica, centrada en el desenvolupament de projectes, i en la qual els professors són professionals actius en el sector: des d’animadors, modeladors i artistes conceptuals fins a dissenyadors digitals, compositors i programadors. Per tal de permetre una major personalització de l’aprenentatge i major dedicació del professorat als seus alumnes, les classes tenen un màxim de 20 alumnes. A més, aquests estudis permeten l’obtenció en dos anys de la doble titulació (titulació pròpia de l’Estat espanyol i titulació pròpia del Regne Unit), la qual cosa facilita optar a llocs de feina en projectes internacionals.

 

You may also like

Entra a la comunitat!

Grup de Telegram de Gaming.cat Fes-te soci de l'Associació GamingCat